Styczeń 15, 2015

Projekty – Tanio i szybko?

Projekty – Tanio i szybko?

Projektowanie to nie frytki w McDonaldzie 🙂 Opracowanie projektu to długotrwały proces wymagający profesjonalnego podejścia i wiedzy z zakresu projektowania i komunikacji wizualnej.

Projektowanie np. znaku firmowego zaczyna się już zanim grafik zasiądzie przed monitorem komputera. Oprócz preferencji Klienta i jego wyobrażeń na temat ostatecznej wersji produktu, zbieram podstawowe informacje na temat firmy, branży, konkurencji. Staram się dowiedzieć jak najwięcej o samym produkcie. Następnie szkicuje mapę myśli i skojarzeń na podstawie, której wykonuje pierwsze koncepcyjne szkice logo. Zbieranie informacji i mapa skojarzeń to istotna, często pomijana przez wielu grafików, faza projektowania. 

Jeśli w projekt zaangażowanych jest kilku kreatywnych artystów, a praca rozkłada się w czasie, to nie jest to przedsięwzięcie tanie. Niestety, wielu grafików nie wie o istnieniu tych procesów, lub celowo pomija je i lekceważy by zyskać na czasie. Niestety w takim przypadku projekt szybko i wyraźnie traci na jakości. Pomysły okazują się nieprzemyślane, szybko tracą na aktualności i stają się tylko środkiem tymczasowym lub nigdy nie dochodzi do ich realizacji.

Kiedy korzystasz z usług „taniego grafika”, może okazać się, że nie ma on merytorycznej wiedzy na temat przygotowania technicznego dostarczanych plików. Amator ze względu na brak wiedzy nie na, lub nie bierze pod uwagę sposobów reprodukcji znaku firmowego na materiałach reklamowych, poligraficznych i reklamie wizualnej.

Pliki przekazywane do druku, frezowania i cięcia to często JPG w niskiej rozdzielczości, zaczerpnięte najczęściej wprost z internetu.

„Grafik: Proszę o przesłanie logo w krzywych. Klient: Proszę sobie ściągnąć z naszej strony”

Należy jednak wspomnieć, że amatorskie logotypy często zawierają efekty takie jak cienie, światła i odbłyski lub skomplikowane elementy (herby, krajobrazy, wypełnienia tonalne, bitmapy itp.), których odwzorowanie jest niemożliwe lub czasochłonne i niesie ze sobą koszty.

Aby uniknąć błędów i nieporozumień w stosowaniu znaku firmowego zawsze stosuj się do zaleceń Księgi Znaku (Corporate Identity Manual) określającej zasady stosowania znaku, kolory i dopuszczalne formy logo.

Pamiętaj! Oprócz logo, równie ważna jest jego prawidłowa
prezentacja w przestrzeni!

Drogi przedsiębiorco pamiętaj, że logo jest pierwszą rzeczą jaką widzi Twój potencjalny klient. Twój znak firmowy świadczy o Tobie, buduje wizerunek i tożsamość marki, prawidłowo zaprojektowany wyróżni Twoją firmę i sprawi że Twoi potencjalni klienci będą chętniej korzystać z oferowanych przez Ciebie usług i produktów.

Projektowanie LOGO # ,
Share: / / /

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Szukaj